Συνολικές προβολές σελίδας

Τετάρτη, 11 Μαρτίου 2015

Αδεια για βιασμό...γέννηση και βιασμός στην ίδια πρόταση?...

* Αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχουν καλοί γιατροί και μαίες. Εκείνους που ακούν και σέβονται τις γυναίκες,τους ευχαριστώ.Αυτό το blog είναι για τους πολλούς που δεν το κάνουν.

Επώδυνη, τραυματικό τοκετό, γέννηση βιασμούΒιασμός; Ένας γιατρός; Μια μαία; Ναι. Βιασμός Γέννησης για να είμαι πιο ακριβής. Θυμάμαι την πρώτη φορά που διάβασα για τον βιασμό στη γέννηση. Αρχικά είναι συγκλονιστικό να δει κανείς τις λέξεις γέννηση και βιασμός στην ίδια πρόταση. Για να είμαι ειλικρινής, δεν σκέφτηκα ποτέ ότι θα χρησιμοποιήσω τον όρο, αλλά είναι κάτι που συμβαίνει και δεν πρόκειται να προσποιηθώ ότι δεν υπάρχει. Είχα αρκετό..
Υπάρχουν πολλές μαμάδες στη σελίδα μας στο Facebook BWF . Είναι μια θαυμάσια κοινότητα γυναικών (και ορισμένων ανδρών). Παίρνουμε συχνά ενημερώσεις για κάποια 'BWF μαμά' που έχει γεννήσει και γιορτάζουμε τις εμψυχωτικές τους εμπειριών. Μπορεί να έχουν γεννησει στο σπίτι, στο νοσοκομείο, να είχαν κολπικό τοκετό ή καισαρική τομή. Δεν έχει σημασία ,εφ 'όσον θεωρούν ότι έκαναν συνειδητές επιλογές σχετικά με το τι ήταν καλύτερο για αυτές και το μωρό τους και ότι αυτές οι επιλογές ήταν ΔΙΚΕΣ τους.
Αυτή την εβδομάδα, ωστόσο, μία μαμά δημοσίευσε κάτι λίγο διαφορετικό, ανακοινώνοντας την άφιξη του γλυκού γιου της. Ξεκίνησε τον τοκετό  στο σπίτι, όταν στη συνέχεια αισθάνθηκε ότι ήθελε να πάει στο νοσοκομείο. Της δόθηκε η βοήθεια που χρειαζόταν και συνέχισε τον όμορφο τοκετό της. Όταν ήταν 9 εκατοστά, αυτό άλλαξε.
"Ο γιατρός είπε ότι ήθελε να ελέγξει τη θέση του μωρού και την πίεση της ώθησης μου. Ήταν καταπληκτικός μέχρι στιγμής γι 'αυτό τον άφησα. Ενώ ήταν μέσα μου, αποφάσισε να διαστείλει με το χέρι το τελευταίο χείλος του τραχήλου της μήτρας μου. Με ΠΟΝΕΣΕ. Είχα έντονη κόκκινη αιμορραγία και διαλύθηκε η ψυχολογία μου. Κατέληξα σε καισαρική τομή. "
Είχαμε μια συζήτηση σχετικά με αυτό στη σελίδα μας στο FB ενώ και άλλες γυναίκες σχολίασαν παραθέτοντας τις εμπειρίες τους. Εδώ είναι μερικά από αυτά τα σχόλια:
"Η μητέρα μου μόλις είχε γεννηθεί το 6ο παιδί της (επομένως δεν ήταν πρωτάρα) και ο 20χρονος και κάτι γιατρός της αποφάσισε ότι ο πλακούντα της δεν γεννιόταν αρκετά γρήγορα ώστε να πάει στο μάθημά του. Ενάντια στις (δυνατές!) διαμαρτυρίες της μητέρας μου, κατάφερε και τον τράβηξε έξω ο ίδιος. Σσημάδεψε τη μήτρα της τόσο άσχημα που είχε αποβολές για 4 χρόνια. "
"Σίγουρα ένιωσα σαν να με βιάζουν. Φυσικά κανείς άλλος εκείνη τη στιγμή δε θα συμφωνούσε ποτέ. Όταν σύγκρινα την καισαρική τομή μου και το τι οδήγησε μέχρι τον βιασμό, ο σύζυγός μου κατάλαβε τελικά πόσο φρικτό ήταν για μένα. Οι άνθρωποι σκέφτονται ειλικρίνα ότι αν οι τραυματικές γέννες δεν ήταν μεγάλη υπόθεση, δε θα είχαμε τόσο τεράστιο αριθμό γυναικών με επιλόχειο κατάθλιψη και διαταραχή μετα-τραυματικού στρες?"
"Η μαία μου ξεκίνησε το τέντωμα του τραχήλου της μήτρας μου μετά από 30κάτι ώρες έντονου τοκετού. Δεν είχε ζητήσει την άδειά μου ,ούτε με προειδοποίησε. Ο πόνος από αυτό ήταν ακόμη χειρότερος και από τις συσπάσεις μου (έχω πολύ ευαίσθητο τράχηλο). Όταν την ικέτευα να σταματήσει συνέχιζε. Μου είπε να την εμπιστευτώ και ότι θα ήμουν ευτυχής που το έκανε αυτό. Λοιπόν τι έκανα; Είχα μια συνολική πλήρη κατάρρευση και ζήτησα επισκληρίδιο, η οποία είμαι βέβαιη πως είναι ο λόγος που κατέληξα με καισαρική τομή. Ποτέ δεν συμφιλιώθηκα με την απόφασή μου να ζητήσω επισκληρίδιο, αλλά αν δεν είχε παραβιάσει το δικαιώμα μου να έχω το σώμα μου ανέγγιχτο, εγώ ποτέ δεν θα το είχα χάσει έτσι".
Σε ποια άλλη κατάσταση θα μπορούσε ένα ανθρώπινο ον να βάλει το χέρι του (ή μέσο) στον κόλπο μιας γυναίκα, να κάνει ό, τι θέλει και να τη γλιτώσει; Ακόμα και αν μια γυναίκα συναινεί, αν την πονάει, αν γίνει κάτι που δεν θέλει ή αυτή ΙΚΕΤΕΥΕΙ να σταματήσει,τότε ΔΕΝ είναι εντάξει. ΠοτέΑυτό είναι σεξουαλική κακοποίηση. Αυτό είναι ο βιασμός της γέννας. Κανενός άνδρα ή γυναίκας το σώμα δε θα πρέπει να παραβιάζεται με τέτοιο τρόπο. Κανένας γιατρός ή μαία δε θα πρέπει να αισθάνεται ότι έχει την άδεια να το κάνει. Κανείς δεν θα πρέπει να πει ότι αυτό δεν συνέβη και να συμβουλέψει τη γυναίκα να το ξεπεράσει.
Αυτά τα πράγματα οδηγούν σε τραυματικές εμπειρίες, επιλόχειο κατάθλιψη και διαταραχή μετα-τραυματικού στρες. Το πλήθος των γυναικών με Ε.Κ. και Δ.Μ.Τ.Σ. είναι πολύ υψηλότερο από ό, τι πιστεύεται. Δεν είναι ορμόνες, είναι τραύμα. Είναι κακοποίηση. Είναι βιασμός. Το τραύμα που πολλές γυναίκες βιώνουν με τις γεννήσεις τους είναι αποκρουστικό και οι πιο πολλές δεν το συνειδητοποιούν καν. Γιατί συμβαίνει αυτό; Η AMA, ο ACOG και τα μέσα ενημέρωσης το έχουν κάνει «κανονικό».Έτσι, πολλές γυναίκες το έχουν βιώσει και είπαν ότι έτσι είναι η γέννα.
Πολλοί γιατροί ρίχνουν την αποτυχία στις γυναίκες. Σκόπιμα η μη, εξαρτάται από το γιατρό. Ο δρόμος προς τις παρεμβάσεις και την κακοποίηση είναι σαν ανεμοστρόβιλος. Μπορείτε να εμπλακείτε σε αυτό, σαν μια κουρελιασμένη κούκλα που την πέταξαν, και προτού να το καταλάβετε να κακοποιηθείτε ψυχολογικά και σωματικά. Έχω εκφράσει πρόσφατα τις σκέψεις μου σχετικά με αυτό, βλέποντας το "16 και έγκυος" .
Η πρόκληση σε μια γυναίκα επειδή το μωρό είναι «πολύ μεγάλο», επειδή έφτασε στην πιθανή ημερομηνία της , επειδή υπάρχει ολιγάμνιο ή πολυδράμνιο , το μωρό είναι πολύ μικρό, το μωρό βρίσκεται σε ισχιακή προβολή, και πολλούς άλλους λόγους που οι γιατροί ισχυρίζονται είναι ανήθικη. Αν υπάρχει διαπιστωμένος ιατρικός λόγος για να παρέμβει, κάτι που μπορεί να συμβεί, αυτές οι περιπτώσεις είναι σπάνιες.
Εδώ είναι η ιστορία μιας άλλης μαμάς από το BWF:
Το πρώτο μου μωρό είχε ΠΗΤ 23 Ιούνιου. Στις 21 είχα ραντεβού. Η γιατρός μου αποκόλλησε τις  μεμβράνες μου και μου είπε ότι έχει προγραμματίσει πρόκληση για την επόμενη εβδομάδα. (Χωρίς να μου δώσει συγκεκριμένο λόγο). Μου είπε να πάω σπίτι, να κάνω σεξ, να περπατώ και υπάρχει ελπίδα να ξεκινήσει ο τοκετός. Είχα κάποιες συσπάσεις, αλλά τίποτα πραγματικά. Άρχισα να αναρωτιέμαι αν ήμουν σε τοκετό, έτσι πήγα στο νοσοκομείο. Μου είπαν ότι οι παλμοί του μωρού μου έπεφταν και ότι θα με κρατούσαν μέσα για τη νύχτα. Μου έσπασαν τα νερά και ξεκίνησαν την pitocin (πρόκληση). Η νοσοκόμα είπε "Η γιατρός ελπίζει να έχει αυτό το μωρό εδώ στις 5 ". Ήξερε ότι ήθελα φυσικό τοκετό (τότε δεν είχα συνδέσει την πρόκληση και την AROM ως αφύσικο, ήμουν "νέa και ηλίθια").
Συνέχισα με την pitocin φυσικά (είχa μια καταπληκτική νοσοκόμα). Ήμουν με διαστολή 4 και μου είπαν ότι δεν μπορούσα να χαλαρώσω αρκετά και η γιατρός μου ήθελε να μου δώσει Nubane για να με βοηθήσει. Μου είπαν ότι το Nubane σε κάνει να νιώθεις σαν να έχεις πιει μερικά ποτά και δεν περνάει στο μωρό. Δεν μπορούσα να σηκώσω το κεφάλι μου από το μαξιλάρι. Δεν είχα κανένα έλεγχο και οι συστολές ήταν φοβερές! Η γιατρός ήρθε σε αυτό το σημείο για να με εξετάσει κολπικά, ενώ ήμουν μεθυσμένη από τα ναρκωτικά και μόλις που μπορούσα να μιλήσω. Κατά τη διάρκεια της εξέτασης μου έβαλε έναν εσωτερικό καρδιοτοκογράφο (σχεδόν βγήκα από το κρεβάτι). Τη ρώτησα τι κάνει. "Βάζω την εσωτερική οθόνη», φώναξε. Τότε κοίταξε την οθόνη, είπε ότι οι συσπάσεις μου δεν ήταν αρκετά ισχυρές, και γύρισε το καντράν μερικά κλικ (θα πρέπει να είναι ένα κλικ κάθε 30-60 λεπτά). Είχα την πιο βασανιστική συστολή. Με κοίταξε και είπε: «Τώρα, είτε μπορείτε να κάνετε επισκληρίδιο τώρα ή μπορείτε να την κάνετε σε μια ώρα, όταν παίρνω το μωρό σας με καισαρική τομή.
Ήταν 3:30 σε αυτό το σημείο. Άρχισα να κλαίω. Ήθελε να μάθει γιατί έκλαιγα. (χμμ..δεν ξέρω ... επειδή μόλις είπες τα 2 πράγματα τα οποία με τρομοκρατούν απόλυτα σε μια φράση). Έκανα την επισκληρίδιο. Ήρθε στις 4 και μου είπε ότι δεν θα μπορέσει να γεννήσει το μωρό μου, επειδή είχε εκ των προτέρων υποχρεώσεις. Η κόρη μου γεννήθηκε στις 9:03 το βράδυ. Μου έμεινε η αίσθηση ότι κάτι πήγαινε λάθος με το σώμα μου. Τη ρώτησα τι πήγε στραβά και η απάντησή της ήταν, "Μερικές γυναίκες απλά δεν γεννάτε σωστά και χρειάζεστε βοήθεια". Προφανώς, έχω πια μάθει ότι το σώμα μου λειτουργεί μια χαρά, σας ευχαριστω. Είμαι πλεον εκπαιδευτικός τοκετού και ελπίζω να αλλάξω τον κόσμο της γέννας!
~ Melissa Holstrom
Ναι, οι γυναίκες πρέπει να είναι υπεύθυνες, να εκπαιδεύονται και να μιλάνε. Ωστόσο ανταγωνίζονται με ένα μοντέλο φροντίδας τοκετού που βασίζεται στο φόβο. Τους λένε ψέματα. Τους λένε ότι τα μωρά τους βρίσκονται σε κίνδυνο, ότι τα φάρμακα δεν θα επηρεάσουν τις ίδιες  ή το μωρό τους και το επόμενο πράγμα που γίνεται είναι να εξαντληθούν , να τα παρατήσουν , να απογοητευτούν και να πέσει η ψυχολογία τους. Γίνονται ευάλωτες και τότε είναι που οι παρεμβάσεις και η κακοποίηση μπορούν εύκολα να συμβούν. Συμβαίνει στις πιο ενημερωμένες και ισχυρές από τις γυναίκες. Συνέβη σε μένα.
Το θέμα είναι,οι γυναίκες που γεννούν είναι οι μόνες που μπορούν να το αλλάξουν αυτό. Δεν θα συμβεί με κανένα άλλο τρόπο.
Τι μπορείτε να κάνετε;
  • Αναφέρετε οποιαδήποτε κακοποιηση. Ξέρω ότι είναι μια ευάλωτη και συναισθηματική στιγμή, αλλά πρέπει να μιλήσετε.
  • Βρείτε ένα πάροχο φροντίδας που θα σας ακούσει και θα σας σεβαστεί. Αν νιώστε την παραμικρή αμφιβολία ή δύσκολο συναίσθημα, να αλλάξετε πάροχο αμέσως. Ποτέ δεν είναι πολύ αργά.
  • Γέννηστε σε ένα μέρος που αισθάνεστε εντελώς άνετα και ότι έχετε την εξουσία να κάνετε οποιεσδήποτε επιλογές για εσάς και το μωρό σας.
  • Βεβαιωθείτε ότι ο σύζυγός σας είναι απόλυτα υποστηρικτικός με τις επιθυμίες σας.
  • Βρείτε μια doula (βοηθός μητρότητας) και ξεκαθαρίστε της ότι θέλετε να μιλήσει ... όχι για σας, αλλά σε εσας (σας θυμίζει τι θέλετε, ότι έχετε επιλογή ή απλά να ζητήσει κάποια προστασία της ιδιωτικής ζωής σας ώστε να πάρετε μια απόφαση). Όταν εξαντληθείτε και ο φόβος σας έχει καταβάλλει θα είναι χρήσιμη!
  • Μην ξεκινήσετε με παρεμβάσεις. Όχι περιττά υπερηχογραφήματα, εξετάσεις του τραχήλου της μήτρας , κ.λπ.
Epowering, τη γέννηση ειρηνική νερόΜην ανησυχείτε αν θα πληγώσετε τα συναισθήματα κάποιου άλλου. Μην ενδώσετε ποτέ σε κάτι που δεν θέλετε. Μόλις το κάνετε, μπορείτε να γίνετε το θύμα. Υπάρχει μια λεπτή γραμμή ανάμεσα σε μια τραυματική γέννα και μια ενδυναμωτική εμπειρία. Μην διώξετε τη  δύναμη σας μακριά.

Μετάφραση : Μιρέλλα Μάνεση


Αντιδράσεις:






0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes